ENN Group

IBM Cloud ile daha iyi bir hizmet için uçtan uca otomasyon sağlayabilmek mümkün müdür?

Yapay zeka otomasyon platformu, çalışanların günlük görevlerini yerine getirmelerine yardımcı olurken, onları tekrarlayan görevlerden kurtarır. Bu sayede, yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini serbest bırakır.


İş Zorluğu: 2020’nin başlarında COVID-19'un artış göstermesi ile birlikte, ofis çalışanlarının birçoğu neredeyse bir gecede evlerinden çalışmaya geçtiler. Uzaktan çalışma, sürekli değişen iş gereksinimleri ve artan müşteri beklentileri ile doğru orantılı olarak, BT hizmetlerine olan talepler büyük artış gösterdi ve hali hazırda görev alan şirket içi/dışı tüm ekipler artan talepleri karşılamakta yetersiz kalmaya başladı.

Çözüm: Enerji devi şirketlerinden biri olan ENN, IBM ile iş birliği içerisinde tüm talepleri karşılayabilmek ve yönetebilmek için IBM Watson Assistant ve IBM Watson Discovery teknolojilerinin yapay zeka özelliğini ve RPA ile Automation Anywhere çözümünün otomasyon yeteneklerini birleştiren yeni bir sanal asistanı kullanıma sundu. Yapay zekanın "beynini" oluşturan bu IBM Watson teknolojisi, kullanıcıları amaçlarına göre sorgulayabilmekte ve uygun eylemleri gerçekleştirmek için kişileri RPA’nın "iki elli" otomasyonuna aktarabilmektedir.

Çözüm Bileşenleri:

    • IBM Cloud Pak for Automation
    • IBM Cloud Pak for Data
    • IBM Robotic Process Automation with Automation Anywhere
    • IBM Watson Assistant
    • IBM Watson Discovery

    Sonuç: Geliştirilen sanal asistan ile rapor alma, tüm operasyonlardaki verileri konsolide etme, çalıştırma, yönetme gibi temel ofis görevleri yerine getirildi ve 70'den fazla iş senaryosu, haftalar sürecek iş yüklerine karşılık 2 günde çalıştırılabilecek şekilde uygulamaya koyuldu. Aynı zamanda, IBM Watson Assistant ve IBM Watson Discovery teknolojileri üzerine inşa edilen müşteri odaklı yapay zeka asistanları, şirket içi çalışanlarının müşteri hizmetlerinde ihtiyaç duydukları bilgilere erişimini kolaylaştırdı ve yanıt verme zamanını 0,5 gün’e indirdi. Bu sayede, ilgili ekipler bireysel dahili sistemlerde oturum açmadan veya manuel sorgular gerçekleştirmeden dahili süreçlerle ilgili durum güncellemelerine hızlı bir şekilde ulaşabildiler.

    Sınıfının en iyisi olan yapay zeka ve doğal dil anlayışı (NLU) ile geliştirilen IBM Watson teknolojileri sayesinde, milyonlarca dolar kazanç sağlayan, işlem süresini %60 azaltabilen ve daha az eğitim/veriyle daha hızlı bir şekilde çözüme ulaşabilen büyük bir başarıya imza atıldı.

    MERKEZ OFİSİ

    Dudullu Organize Sanayi Bölgesi
    4. Cad. No:1 34775
    Ümraniye/ İSTANBUL

    T 0 (850) 277 0 277

    F 0 (216) 415 23 69

    E info@penta.com.tr

    W 0 (850) 277 0 277 (WhatsApp)

    BİZİ TAKİP EDİN